تاريخچه شركت شهدایران
شرکت شهد ایران با هدف تولید آبمیوه در سال 1361 شمسی درشهر مشهد واقع در شمال شرق ایران و مرکز استان خراسان رضوی در زمینی به مساحت 46000 متر مربع در کیلومتر 5 جاده مشهد قوچان تاسیس گردید.
شرکت شهد ایران نخستین مجتمع صنایع غذایی در استان خراسان است که با فرآوری انواع میوه تازه و مرغوب و تبدیل آن به آبمیوه , کنسانتره میوه و پوره میوه, گام هایی بلند درمسیر شکوفایی این صنایع و توسعه اقتصادی ایران برداشته و جایگاهی شایسته از نظر ارتقای کیفیت تولید و نیز فرآوری محصولات کشاورزی دست یافته است. فرآورده های شرکت شهد ایران با برترین کیفیت , مطابق استاندار های جهانی فراهم می شود و به بازار های داخلی و خارجی عرضه می گردد .
شخصیت حقوقی شرکت از ابتدای تاسیس از نوع سهامی خاص بوده و در سال 1371 به سهامی عام تغییر نام یافت و به عضویت بورس اوراق بهادار تهران درآمد.
شرکت شهد ایران محصولات خود را با نام های تجاری گلدیس، هانی ، بنیس به بازار عرضه می کرد. این شرکت فرآورده هـای خود را در طول سال های فعالیت خویش با تنوع چشمگیر عرضه کرده است در حال حاضر شرکت شهد ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فرآورده های میوه ای در ایران می باشد. محصولات شرکت شهد ایران شامل انواع کنسانتره میوه جات می باشد که همه مراحل تولید در شرکت شهد ایران با بهره گیری از کارشناسان دانش آموخته و با تجربه ، فناوری پیشرفته و نظام کنترل کیفیت جامع TQM صورت می گیرد.
Extracting Of The Nature’s Excellence
اركان جهت ساز شركت
شركت شهد ايران، توسعه همه جانبه و پایدار را لازمه بالندگی و بقاء خود میداند. لذا جهت دستیابی به این مهم و در راستای جلب رضایت حداكثري كليه مخاطبین و سایر ذینفعان اعم از پرسنل، تامين كنندگان، مشتريان، نهادهاي بيرون سازماني و سهامداران، چشم انداز ، ماموریت و ارزشهای محوری سازمانی را تدوین نموده و با هدفمند نمودن تمامی عملیات و اقدامات سازمانی ، دستیابی به الزامات مندرج در این اسناد را وظیفه خود می داند.
چشم انداز
دستیابی به جایگاه متمايز در رشد مستمر و توسعه توليد پايدار و افزايش سهم بازارهاي داخلي و صادراتی
ماموريت
شركت شهد ايران به عنوان یکی از فعالان عرصه توليد محصولات متنوع و با كيفيت انواع کنسانتره میوه ، خدمت به كليه ذينفعان و كسب رضايت آنان را ، رسالت اصلی خود میداند. این شركت با اتکاء بر پرسنل مجرب و توانمند خود به عنوان منبعی سرشار از تلاش، پویایی و بهرهگیری از قابلیتهای علمی و فنی آنها، با تکیه بر کارنامه درخشان سوابق عملکردی خود و با الهام از تعالیم الهی و اتخاذ تدابیر و الزامات بهداشتي ، زيست محيطي و مسئوليت اجتماعي، ارتقاء و تعالی روزافزون را وجهه همت خود قرار داده و خلق ارزش پايدار برای انتظارات مخاطبین و ذینفعان را جوهره تمامی فعالیتهای خود میداند.
اهداف و استراتژی های شرکت
تولید محصولات سالم وکیفیت برتر مطابق با استانداردها ،بهبود مستمر و نوآوری در توليد و حضور در بازارهای جهانی با رعايت ارزشهای انسانی و تكریم مشتری، تلاش جهت سودآوری و ایجاد ثروت برای سهامداران با افزایش بازده حقوق صاحبان سهام از طریق بهبود بکارگیری داراییها به همراه بهرهوری مناسب از اهداف عالیهی این شرکت هستند. مجموعه ما، مصمم است با کاربرد سیستمهای نوین مدیریت و تعالی سازمانی ، اتکاء بر نیروی انسانی کارآمد ، روزآمد نمودن تکنولوژی و ایجاد محیطی پاک و ایمن، ارتقاء کمی و کیفی محصولات توليدي و مدیریت بر هزینهها ، ضمن توسعه كسب و کار و ارتقاء خدمات خود به مخاطبین و ذینفعان و سهامداران و جلب رضایت آنان، روند بهبود مستمر فرآیندهای توليدي را تحقق بخشد تا بتواند یکی از بهترين مجموعه هاي برتر در زمینه کاری خود در کشور باشد.
اهداف كلان شركت
- افزایش سهم بازارهاي داخلي و صادراتي با عرضه محصولات با کیفیت
- توسعه توانمندی های شرکت و گسترش محصولات
- اصلاح ساختار هزینه ها و کاهش هزینه های غیر ضروری
- ارتقاء و تثبیت برند گلديس به عنوان مناسب ترین برند آبمیوه و كنسانتره از نظر کیفیت و قیمت
- تلاش در جذب بازارهای برون مرزی به منظور افزایش صادرات محصولات شرکت
- استفاده بهینه از پتانسیل و عوامل تولید موجود در شرکت به منظور اصلاح خطوط تولید جهت بهره وری بیشتر
- بهرهگیری از فناوریهای نوین و سیستم های روز مدیریتی
- ارتباط مستقيم با تامين كنندگان مواد اوليه
- توسعه مسئولیت های اجتماعی
استراتژی شركت
- تولید پایدار با تمرکز بر رعايت استانداردهاي موجود و حفاظت از محیط زیست.
- رسوخ در بازار با توسعه بازاریابی و پیشبرد فروش.
- کاهش قیمت تمام شده محصولات.
- نگهداشت نیروهای متخصص و با تجربه .
- افزايش رشد سودآوري براي سهامداران
- تلاش در جهت کسب سهم بازار مناسب برای محصولات و معرفی محصولات جدید به بازار ازقبیل عقد قرارداد با شرکت های تولیدی دیگر و در صورت امکان بصورت مشارکت.
ارزشهای بنیادین شركت
- حفظ كرامت انساني با رعایت مجموعهای از رفتارها و نکات اخلاقی مانند احترام به شخصیت افراد، صداقت، امانت، انصاف و عدالت و ارج نهادن به ارزش کار انسانها و رفتار منصفانه و دوستانه با ذينفعان و تلاش برای جلب رضایت آنها.
- مسئوليت پذيري اجتماعي با کاهش آلایندگیهای زیست محیطی و حمایت از حفظ محیط زیست.
- تعامل با سهامداران بر اساس احترام متقابل و تبادل دقیق، صادقانه و شفاف اطلاعات.
- نقش سازنده در سلامت جسمانی جامعه با تولید نوشیدنیهای سالم.
- بهبود بهرهوری با بكارگيري قابليتهاي سرمايههاي انساني پايبند به ارزشها و اخلاق حرفهاي.